By meatrotterdam

KOEsteren

Waarom wil je in godsnaam een hele koe kopen?

Toen ik in 2015 Meat begon had ik duidelijk voor ogen dat ik een echte ‘vleeszaak’ wilde openen. Daarvan moest de nadruk liggen op kwalitatief hoogwaardig vlees met een duidelijke herkomst, vlees met een verhaal. Ik wilde nooit het typische steakhouse zijn met spare-ribs en sateetjes, maar gasten kennis laten maken met delen en rassen van de koe die ze wat minder goed kennen.

Nu zijn we ruim 2 jaar verder en de mensen weten ons goed te vinden voor de verschillende soorten rund die we op de kaart hebben staan. Echter moet je natuurlijk met je tijd meegaan en ook je gasten vernieuwende gerechten aan blijven bieden. Doordat ik mijzelf natuurlijk al 2 jaar behoorlijk heb ondergedompeld in de vleeswereld, ben ik zelf ook steeds beter gaan beseffen wat ik belangrijk vind. Bij mij is dat nog  steeds vlees met een verhaal, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw verhaal.

In een tijd dat de begrippen duurzaam, zero waste en kwaliteit een steeds belangrijkere rol innemen in onze maatschappij, en logischerwijs ook in de horeca, ben ik verder op zoek gegaan. Ik zocht nieuwe mogelijkheden om juist die begrippen binnen het vleesverhaal van Meat een grotere rol te laten spelen. Ik kende het concept van ‘koop een koe’, maar dat is vooral voor particulieren weggelegd. Als horeca ondernemer zit je niet te wachten op pakketjes die voor een groot deel zijn gevuld met gehakt en worst. Toch heb ik contact met ‘koop een koe’ gezocht, en ben ik via hun in contact gekomen met De Lindenhoff.

De lindenhoff is een prachtig bedrijf in Baambrugge. Zij hebben een eigen boerderij met verschillende rassen, een heuse koeientuin en een brede vegetatie. Na een aantal gesprekken bleken onze denkbeelden over duurzaamheid, kwaliteit en bovenal smaak goed overeen te komen. Uiteraard ben ik trots dat we met een partner als de Lindenhoff dit, voor hun ook unieke, project aan kunnen gaan.

Vanaf eind oktober gaan we dus bij Meat in 10 weken een hele koe serveren. Hierbij willen we zo veel mogelijk delen van de Koe in zijn waarde laten. We willen onze koe KOEsteren. Ik wil hierbij onze gasten laten zien hoeveel moois er uit 1 rund kan komen, met daarbij in gedachten dat we werkelijk alles gaan gebruiken. Dit vraagt creativiteit en passie van iedereen binnen Meat. Uiteraard hopen we ook dat onze gasten een ruime dosis nieuwsgierigheid meenemen.

By meatrotterdam

Nice to Meat

“Meat is Art” is de boodschap van onze slager. Nice to Meat voorziet ons van mooie en eerlijke producten. Al meer dan 120 jaar leveren zij kennis, kwaliteit en kunst. Wij zijn enorm blij met hun als één van onze leveranciers met een duidelijk verhaal achter hun producten. Zo hebben zij ons laten zien waar het vlees vandaan komt en hoe wij het vlees moeten behandelen.

By meatrotterdam

Transformatie

Het gebouw is oud, maar er zat veel potentie in. Dagelijks keken wij naar het uitzicht op de oude haven. Het inspireerde ons tot het maken van de leukste, gezelligste en lekkerste zaak van Rotterdam! Smaken verschillen, maar wij zijn trots op het eindresultaat. Meat Rotterdam is zeker niet op haar eindstation. Gedurende het proces van groeien blijven wij ons ontwikkelen door te zoeken naar inspiratie en creativiteit.

By meatrotterdam

Josper Oven

Het vlees wordt bereid in de beste, mooiste en baas van de “barbecue” houtskool oven! De Josper oven is een samenstelling van een grill en oven in één. Het kan een constante temperatuur bereiken van gemiddeld 300 tot 350 graden. Hierdoor wordt het vlees op de juiste temperatuur bereid met de juiste smaaksensatie van een barbecue, grill en oven.

KOEsteren
Nice to Meat
Transformatie
Josper Oven